گلکسی اس 24 به ماهواره متصل می شود


آفتاب نیوز :

سال گذشته، اپل با سری آیفون 14، ویژگی Emergency SOS را از طریق ماهواره معرفی کرد که به کاربران امکان می دهد در مکان هایی که اتصال سلولی یا وای فای وجود ندارد، با خدمات اضطراری تماس بگیرند. از آن زمان، دیگر سازندگان گوشی های هوشمند با گوگل همکاری کردند تا ویژگی مشابهی را به اندروید بیاورند.

سایت 9 تا 5 مک می نویسد که اوایل سال جاری سامسونگ اعلام کرد که قصد دارد اتصال ماهواره ای را به گوشی های هوشمند معرفی کند. با این حال، پارک یونگ، مدیرعامل سامسونگ این هفته از طریق SamMobile تأیید کرد که این شرکت تا سال 2024 اتصال ماهواره‌ای را برای خدمات اضطراری در تلفن‌های پرچمدار خود ارائه خواهد کرد.

در حالی که جزئیات کمیاب است، جای تعجب نیست که یونگ به Galaxy S24 اشاره می کند. چرا که سامسونگ معمولا هر ساله در ژانویه یا فوریه گوشی های هوشمند پرچمدار جدید خود را معرفی می کند.

با این حال، استراتژی سامسونگ برای ارائه این ویژگی به کاربران هنوز نامشخص است. به عنوان مثال، اپل قابلیت های ماهواره ای را به هر مدل آیفون 14 و آیفون 15 اضافه کرده است. سامسونگ می‌تواند همین کار را برای کل خانواده گلکسی اس 24 انجام دهد یا اتصال ماهواره‌ای را فقط برای گلکسی اس 24 اولترا گران‌تر حفظ کند.

در آیفون، ویژگی SOS Emergency از کاربر چندین سوال در مورد وضعیت از طریق ماهواره می پرسد و پاسخ ها را همراه با موقعیت جغرافیایی فعلی به مرکز تماس ارسال می کند. سپس متخصصان از طرف کاربر با خدمات اضطراری تماس خواهند گرفت.

در حالی که این ویژگی در گوشی های سامسونگ به همین صورت عمل می کند، غول فناوری کره ای در حال بررسی امکان ارسال و دریافت انواع پیام ها از طریق ماهواره است. این به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های متنی را نه تنها به خدمات اضطراری، بلکه برای هر کسی که اتصال تلفن همراه ندارد ارسال کنند.

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما