راهنمای خرید موتور برق + معرفی بهترین سایت برای خرید موتور برق مشرق نیوز

نوع گاز سوز که با گاز طبیعی کار می‌کند، اغلب در محیط‌های صنعتی استفاده می‌شود. این نوع ژنراتورها نسبت به نوع دیزلی بیشتر دوستدار محیط زیست هستند و هزینه‌ پایین‌تری برای کارکردن دارند. تبدیل انرژی حاصل از سوخت بنزین یا گاز و گازوئیل به انرژی مکانیکی توسط موتور انجام می‌شود.

موتور برق

همچنین موتور لانسین را می توان به صورت استارتی و هندلی روشن و خاموش نمود. معیار مهم بعدی برای دسته‌بندی انواع موتوربرق، ابعاد و اندازه ی ظاهری موتوربرق است.

با استفاده از سیستم روغن کاری می توان از این مشکل پیشگیری کرده و طول عمر دستگاه را در طولانی مدت افزایش داد.

نوع وسایل الکتریکی یا سیستم هایی که دینام تولید برق قرار است آن ها را تغذیه کند نیز در انتخاب مولد برق مؤثر است.

تابلو برق شامل چند بخش میباشد که یک موتور برق خوب و مطمئن باید تمام نکات لازم را یکجا داشته باشد تا با اطمینان بشود از آن استفاده کرد. این نکات مهم شامل خروجی 220 ولت، خروجی 12 ولت، نمایشگر وضعیت برق فیوز کنترل برق و کلید و سویچ استاندارد میباشد. اما کانوپی یا اتاق سایلنت چیست و چه ضرورتی دارد؟ کانوپی به محفظه ای گفته می شود که برای جلوگیری از صدا های ناشی از موتور برق مورد استفاده قرار می گیرد که به اصطلاح، به آن اتاق سایلنت هم گفته می شود.

همان‌طور که اشاره شد، ژنراتورها بر اساس نوع سوخت خود به انواع مختلف تقسیم می‌شوند که یکی از آنها «موتوربرق دیزلی» است. این دستگاه به دلیل ویژگی‌های متفاوت می‌تواند برای بسیاری از کاربردهای خاص به شما کمک کند. بازرگانی تنگستانی بهعنوان اولین وارد کننده انواع موتور برق یکی از برترین و بزرگ ترین شرکت ها در ایران به شمار می رود. این بازرگانی کار خود را از سال 1350 آغاز نموده است و تا کنون توانسته است موفقیت های بیشماری در زمینه خرید و فروش موتور برق کسب کند.

انواع ژنراتور یا موتور برق براساس نوع برق مصرفی

به صرفه بودن این موتور برق ها باعث می شود تا مدل بنزینی از پرفروش ترین انواع موتوربرق به حساب بیاید. موتوربرق دیزلی نوعی ژنراتور است که سوختش را از دیزل یا همان گازوئیل تأمین می‌کند. نحوه کار این ژنراتور به این صورت است که مخلوط هوا و سوخت آن‌قدر فشرده می‌شود که دمای مخلوط بالا می‌رود.

توان دائم موتور برق تک فاز ایزی پاور 5000 بنزینی، 3.8 کیلووات با میزان صدا  (63 دسیبل) است . این موتور برق سایلنت بنزینی با هندل و استارت الکتریکی راه اندازی می گردد. طیف وسیعی از موتورها به دو دسته خانگی و صنعتی تقسیم می شوند که هر کدام به منظور خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما نیاز به دستگاهی دارید که بتوانید به واسطه آن کارهای روزمره و نیاز کوتاه مدت خود به انرژی الکتریکی را برطرف نمایید.

برای این مناطق موتورهایی با امکان کار با گاز مایع در روی موتور برق قرار میگیرد. برای استفاده از گاز مایع مقداری تجهیزات اضافه نیز به موتور جهت کنترل فشار و جریان گاز نصب می‌شود. تعداد درخواست برای موتور برق‌های گاز مایع در بازار کم است و تنوع کمتری دارند. اما مزیت اصلی آنها آلایندگی بسیار پایین این نوع موتور ژنراتور می‌باشد.

موتور برق

همه ما دوست داریم تا یک وسیله مناسب با نیاز های خود خریداری کنیم. ابزاری که دارای کیفیت و کارایی بالایی باشد و از آن بتوانیم در موارد مختلف و متنوعی استفاده نماییم.

در موتور برق های بنزینی به دلیل حرارت بالایی که در حین کار از خود تولید می کنند ، منجر به کاهش عمر قطعات می شوند. در حالیکه موتور برق های دیزلی در حین کار بخاطر نوع آلیاژ شان تحت فشار بار زیاد قرار نمی گیرند و قطعات آن ها به مرور زمان کمتر دچار فرسودگی می شود. به عبارتی دیگر می توان گفت که طول عمر موتور برق دیزلی تا 3 برابر بیشتر از مدل بنزینی است. در ضمن موتور های دیزلی همانطوریکه احتمال خرابی آنها کمتر است ، اما امکان دارد تعمیر آنها گرانتر باشد.

موتور برق‌های بنزینی با مصرف بنزین انرژی مکانیکی را به انرژی الکتزیکی تبدیل می‌کند.

موتور برق نویگیتور FPG12800E2

موتور برقی توسعه صنعتی خودرو ایدکو 3000A، با توجه به اهمیت تضمین خدمات و قطعات مورد نیاز محصول، این محصول می تواند برای خریداران در داخل کشور انتخاب بسیار مناسبی هم از لحاظ فنی و هم قیمتی باشد. قیمت موتور سیکلت های برقی با در نظر گرفتن همه ی معایب آن، بسیار زیاد است.

سیم پیچی تمام مس، قطعات اورجینال موتوربرق 9000 لوتین بر کیفیت آن افزوده است. قیمت موتور برق لوتیان، با توجه به کارایی و طول عمر آن، قیمت معقولی می باشد. شاید این سوال وجود داشته باشد که موتور برق بنزینی چگونه کار می کند ، هنگامی که یک موتور برق را خریداری می کنید، می توانید مطمئن باشید که هر زمان و در هر مکان برای استفاده بهینه طراحی شده است.

نحوه انتخاب موتوربرق مناسب باید به‌گونه‌ای باشد که توان مصرفی لازم را با حداقل قیمت تأمین کند.در ابتدا لازم است تا توان مصرفی دستگاه‌هایی را که قرار است به ژنراتور متصل شوند، به طور دقیق محاسبه کنید. برای نمونه اگر قصد خرید موتوربرق خانگی را دارید، باید ولتاژ مصرفی دستگاه‌هایی مانند یخچال، تلویزیون، لامپ‌ها، پمپ آب و کولرگازی را محاسبه کنید. حالا با جمع توان‌های مصرفی، حداقل توان لازم برای موتوربرق را می‌دانید.

اما برای مناطق سردسیر و کوهستانی موتور برق های بنزینی کاربرد بیشتری دارد. چون اساس کار ژنراتور برق دیزلی بر فشرده سازی هوای داخل سیلندرها وگرم کردن ژنراتور برای سوخت می باشد. این فرایند به موتور برق دیزلی در هوای سرد اجازه نمی‌دهد که به راحتی کار کند. گاهی اوقات قطعی‌برق یا عدم دسترسی به برق در مناطق مختلف، سبب تعطیلی موقت کسب و کارها یا اختلال در صنایع مختلف می‌شود.

برای جلوگیری از هرگونه ضرر و سوءاستفاده، بهترین کار خرید از نمایندگی رسمی برندهای معتبر مولد برق در ایران است. ماناموتور به عنوان یک نمایندگی رسمی برای فروش انواع برندهای معتبر دینام تولید برق، موتورهای دینام برق با کیفیت را با قیمت اصلی آن ها و بدون واسطه به فروش می رساند.

هر چه ژنراتور برق شما توان بیشتری داشته باشد میزان انرژی برق تولیدی آن نیز بیشتر خواهدبود. موتور برق یا ژنراتور تجهیزی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. این انرژی مکانیکی از سوختن بنزین، گاز، یا گازوئیل به وجود می‌آید. قطعی برق باعث شد انتخاب بهترین موتور برق بی صدا برای مصرف خانگی، تجاری و صنعتی و راهنمای انتخاب ژنراتور مورد توجه افراد قرار گیرد.

این ها می توانند شامل موتور براش در مقابل براشلس، نوع باتری، اندازه باتری، توان موتور، تغییرات در سبک بدنه و موارد دیگر باشند. برخی از مردم نمی دانند که موتور سیکلت های برقی علی رغم دوچرخه برقی ، فقط از برق استفاده می کند و فکر می کنند شاید آنها نوعی سیستم ترکیبی هستند. بنابراین به خاطر درک بهتر باید بگوییم که موتورسیکلت های برقی از باتری قابل شارژ مجدد، در واقع از برق، به عنوان منبع انرژی خود استفاده می کنند.

این نکته را در نظر داشته باشید که علاوه بر ارتفاع از سطح دریا، موتور برق در مناطقی با رطوبت بیش از حد نیز دچار افت توان می شود. از آنجایی که جاروبک موجود نمی باشد پس اصطکاک و خراب شدن موتور نیز کمتر یپش خواهد آمد.

موتور برق به عنوان دستگاه یا مولد برقی شناخته می شود که سوخت دریافت شده را تبدیل به انرژی الکتریکی کرده و برق مورد نیاز محیط های مسکونی، صنعتی، سازمانی و غیره را تامین می نماید. تامین برق توسط این دستگاه برای مدت زمان زیادی امکان پذیر بوده و معمولا در شرایطی از آن استفاده می شود که دسترسی به برق مستقیم وجود ندارد.

به طور کلی، بدون درنظرگرفتن قیمت موتوربرق، هزینه تمام شده تولید برق، با توجه به مصرف سوخت کمتر و طول عمر بیشتر در موتوربرق دیزلی، بسیار کمتر از سایر انواع موتوربرق‌ است.

خرید موتور برق کنزاکس مدل KPG-13000

با ارائه محصولات خود در این فروشگاه و حذف واسطه ها می توانید موتور برق با کیفیت خود را با قیمت مناسب به دست مصرف کننده نهایی برسانید. فروش موتوربرق با کیفیت و فروش ژنراتور برق مطمئن دغدغه اصلی ماست. برای اطلاع از قیمت موتور برق 5 کیلو وات به سایت نید صنعت مراجعه فرمایید.

رفته رفته و در گذر سال ها موتورهای برقی به سیستم استارت مجهز شدند؛ البته در ابتدای تعبیه استارت برای موتور برق، هندل همچنان نقش اساسی را ایفا می کرد چرا که دور گرفتن دستگاه منوط به چرخاندن سریع هندل بود!

برای آگاهی از قیمت موتور برق برای مصرف خانگی از جمله قیمت موتور برق گازسوز خانگی و قیمت انواع ژنراتور برق خانگی، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. موتور برق 1000واکسون، با توان 800 وات و جریان خروجی 3.6 آمپر و فرکانس 50 هرتز برای روشنایی و لوازمی که به برق کمی نیاز دارند، مناسب می باشد.

هر چه مدت زمان بیشتری از موتور برق استفاده شود، به مخزن سوخت بزرگ‌تری نیاز خواهد بود. پس باید موتور برقی تهیه شود که نیاز مصرف کننده را از لحاظ مدت زمان کارکرد تامین کند. وظیفه این قسمت از ساختار موتور برق تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی است.

مهندسان، تکنسین‌ها، دانشجویان، محققان، متخصصان صنعت و حتی برخی مصرف‌کنندگان باید از چیستی و عملکرد این دستگاه‌ها آگاهی داشته باشند تا به طور موثر با آنها کار کنند و تصمیمات آگاهانه بگیرند. ادامه مطلب های بنزینی در دما های پایین ، نسبت به نوع دیزلی بهتر عمل می کنند.

بدون تردید می‌توان گفت که توجه به برند و قیمت دستگاه از فاکتورهای مهم و موثر در خرید موتور برق خانگی خوب بشمار می‌رود. برندهای داخلی و خارجی مختلفی در بازار درحال تولید و فعالیت هستند. هر چه برند معروف تر و توان دستگاه بالاتر باشد قیمت نیز افزایش خواهد یافت، اما قطعاً با کمی تحقیق و بررسی می‌توانید دستگاهی اقتصادی و مقرون به صرفه بیابید.

از جمله سایر اطلاعات در مورد موتور برق گازسوز می‌توان به بی خطر بودن آن اشاره کرد.

این نوع برق بر خلاف برق تک فاز، سه عدد فاز و یک عدد نول وجود دارد که توسط مینیاتوری سه فاز به سیستم وارد می‌شوند.

اما موتور برق گازوئیلی به علت فرآیند سوخت خود که در بالا نیز اشاره کردیم، در اثر تراکم و دما به انفجار می‌رسد. از این رو نیاز به یک بدنه مستحکم و قوی دارد پس وزن سنگین‌تری در مقایسه با موتور برق بنزینی خواهد داشت تا بتواند لرزش‌های خود را کنترل کند. موتور برق های صنعتی و عظیم در مجتمع ها و کارخانجات اکثرا در نوع گازوییلی ساخته شده و در اکثر موارد توسط یک شخص و فرد قابل حمل نیستند. در مقایسه موتور برق بنزینی و دیزلی از نظر امنیت باید به نگهداری نوع سوخت توجه کرد.

اختلاف پتانسیل ایجاد شده بین سیم پیچ های استاتور که در بین میدان مغناطیسی متحرک ایجاد شده توسط روتور می باشند ، جریان متناوبی را تولید خواهند نمود.

با توجه به این که عمر متوسط موتور های بنزینی 10سال می باشد، در تمامی این مدت برای پيمودن 15000كيلومتري هر موتور، 57 میلیون ليتر بنزين مصرف می شود.

این موتورها می‌توانند مدت زمان بیشتری را بدون داغ شدن کار کنند.

پس از ایجاد انرژی مکانیکی، یک وسیله دیگر لازم است تا این انرژی را به برق تبدیل کرده و در ولتاژ معین تحویل دهد. مبنای کار ژنراتورهای به کار رفته در مولد برق، پدیده القای الکترومغناطیس است. اگر بخواهیم نگاه دقیق‌تری به عملکرد آن داشته باشیم باید بگوییم که این دستگاه از طریق کنش بین میدان مغناطیسی، میدان الکتریکی و جریان پیچشی، نیرو تولید می‌کند.

موتور برق همانطور که از نام آن آشکار است، وسیله ای جهت تولید برق ( محصول مولد برق ) می باشد. این وسیله در ابعاد مختلف ساخته می شود و در مقیاس های کوچک تا بزرگ برای مصارف در مکان های مختلف ساخته شده اند. کارخانجات تولید کننده با  توجه به درخواست بازارمصرف، موتوربرق های دستی کوچک جهت مصارف خانگی تا موتوربرق های در ابعاد بزرگ جهت مصارف صنعتی  تولید کرده و در بازار موجود است.

برخی فروشندگان به دلیل عدم اطلاع دقیق مشتریان و مبتدی بودن آن ها در خرید، موتورهای بی کیفیت را با قیمت هایی گزاف به مشتریان می فروشند. کار دینام تولید برق در یک نگاه کلی، تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریسیته است. حال انرژی مکانیکی خود به وسیله نوعی سوخت فسیلی (بنزین، گازوئیل یا حتی نفت) ایجاد می شود. موتور برق گاز سوز به جریان مستقیم گاز متصل است و مخزن سوخت ندارد.

  • این سیستم با تبدیل جریان  AC به DC یا تبدیل جریان DC به AC مقدار ولتاژ خروجی دستگاه را تامین میکند.
  • موتور برق یا مولد الکتریکی دستگاهی است که انرژی مکانیکی به دست آمده از گاز، بنزین، یا گازوئیل را به برق تبدیل می‌کند.
  • موتور ژنراتور برق با تبدیل انرژی فسیلی به مکانیکی و بعد از آن تبدیل حرکت به برق مانند دینام تولید برق می کند.

مولدهای برق اضطراری بنزینی و گازسوز از نظر عملكرد مشابه هم هستند، اما این نوع سوخت آن‌هاست که تفاوت دارد.

این توان ظاهری برای محاسبات باید به توان اکتیو (P) تبدیل شود و سپس برآورد مصرف انجام شود.

کاربرد موتوربرق بنزینی زمانی مشخص می شود که  برق قطع شود و یا در شرایطی قرار می گیرید که برق وجود ندارد. و در جایی که برق وجود ندارد , موتور برق بنزینی که جزو ابزارآلات بنزینی است، یک راه حل بسیار خوب می باشد.

موتور برق‌هایی با توان متوسط می توانند ۸ الی ۱۰ ساعت کار کنند و برق مورد نیاز را نیز تامین کنند.

در خرید موتوربرق خانگی توجه کنید که حتما موتور برق خریداری شده با 20 درصد بیشتر از توان خود کار کند. علت آن است که برخی از دستگاه ها و یا لوازم خانگی مانند یخچال در لحظه ی اولیه شروع به کار، ولتاژ بیشتری مصرف می کنند.

موتور برق سه فاز با ولتاژ ۳۸۰ معمولاً برای مصارف صنعتی و ابزارهای سنگین نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی دیگر از راهکارهای موثر در میزان کارکرد موتور برق بنزینی و کاهش صدای آن حین کار، دوری از دستگاه است.

پس به طور کلی در این موتور برق‌ها از بنزین یا گازوییل برای تبدیل انرژی شیمیایی ماده سوختنی به انرژی مکانیکی استفاده می‌شود. در گذشته اولین موتورهای برق که مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گرفت، تنها موتور برق گازوئیلی بود که سر و صدای زیاد، دود شدید و بوی بدی داشت. در مواقع قطعی برق، موتور برق‌ ها می‌توانند وسیله‌ای عالی و پرکاربرد برای تامین برق ضروری ساختمان‌ها و مراکز باشند.

ما می دانیم حتی با پیشرفت موتورهای برقی، آن ها جایگزین موتور های بنزینی نخواهند شد. مطمئنا در 100 سال آینده هنوز هم تعدادی از مردم از موتور های بنزینی استفاده می کنند. همچنین لازم نیست که نگران داغ شدن اگزوز و سوختگی ناشی از آن باشید.

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما
محتوا در این سایت توسط هوش مصنوعی و بر اساس اطلاعات اینترنتی تولید می‌شود و ما هیچ گارانتی‌ای برای دقت آن نمی‌دهیم و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.