azkhonehbanner

جذب 60 معلم جدید

کنسرسیوم های استخدامی در دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می شود

آفتاب نیوز :

عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای ایران در خصوص تحولات آموزشی این دانشگاه توضیح داد: در سال تحصیلی جدید تمامی اماکن فیزیکی; خوابگاه و سفره خانه های دانشگاه برای حضور دانشجویان آماده شده و برنامه های متنوعی برای رفاه حال دانشجویان در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: برنامه های آموزشی بر اساس سند آموزش عالی و مصوبه تغییرات دولت اجرا شد و تقریباً 200 رشته از کد رشته های ما در دانشگاه منتقل یا حذف شد. شکل آموزش این مطالعه به منظور انعطاف پذیری و سازگاری دانشگاه با مقوله اشتغال فارغ التحصیلان پیگیری می شود.

خسرویان درباره وضعیت دانشکده فنی و حرفه ای این دانشگاه گفت: با توجه به دعوت وزارت علوم کادر آموزشی پذیرش می کنیم و در دعوتنامه جدید 60 معلم جدید به دانشگاه فنی و حرفه ای می پیوندند. کشور

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای ایران درباره بازنشستگی برخی از نیروهای قدیمی نیز گفت: بسیاری از نیروهای علمی ما که سنوات خدمت خود را به پایان رسانده اند به مرحله بازنشستگی رسیده اند. در حوزه کارمندی تعداد مستمری بگیران ما زیاد است اما تعداد مستمری بگیران کادر علمی ما خیلی زیاد نیست.

وی در خصوص اشتغال دانشجویان فنی و حرفه ای با تاکید بر اینکه امسال سال تاسیس کنسرسیوم های کاری در دانشگاه فنی و حرفه ای است گفت: این کنسرسیوم ها در استان های مختلف برنامه ریزی شده و به زودی شاهد برگزاری مراسم رسمی کنسرسیوم ها خواهیم بود.

خسرویان افزود: بر اساس هدفی که به دست آورده ایم، امسال پیش بینی می کنیم 20 هزار دانشجوی شاخه فنی و حرفه ای را در بخش های مختلف صنعتی کشور جایگزین کنیم و این کار از طریق کنسرسیوم های اشتغال انجام می شود.

خسرویان در پاسخ به این سوال که در برنامه ریزی و هدف گذاری اشتغال فارغ التحصیلان تا چه اندازه به نیازها و تفاوت های اکوسیستم توجه می شود، گفت: کنسرسیوم ها مسیر مشخصی دارند و با همکاری صنعت در هر منطقه اتاق های بازرگانی را تشکیل می دهند. و تولیدکنندگان صنعت و خدمات.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور افزود: این گروه های صنعتی و تجاری نیاز خود را اعلام می کنند. تمام نیازهای استان ها جمع آوری شده و بر اساس نیازهای موجود هر استان برنامه ریزی می کنیم. گنجاندن کلیه نیازهای شناسایی شده در برنامه های دانشگاه فنی و حرفه ای کارآمد است و رشته ها با توجه به نیاز هر استان تنظیم می شود.

به قول خسرویان; در این فرآیند، رشته هایی که دیگر برای اکوسیستم بازار کار نمی کنند، به اکوسیستم تطبیقی ​​خود منتقل می شوند. وی گفت: در واقع با توجه به نیازسنجی که در بازار صورت می گیرد، فارغ التحصیلان جایگزین می شوند.

خسرویان با اشاره به برنامه های جدید آموزشی خاطرنشان کرد: چندین برنامه آموزشی جدید در کارگروه های برنامه ریزی دانشگاه در حال اجراست. لیسانس آسانسور، تکنسین های میکرو پرنده و تکنسین های فناوری اطلاعات و حمل و نقل نیز مورد بررسی قرار می گیرد و کارگروه برنامه ریزی درسی برنامه های مناسبی را برای این رشته ها طراحی می کند.

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما