azkhonehbanner

برخی علائم سرماخوردگی که ممکن است نشانه سرطان باشند


آفتاب نیوز :

سرماخوردگی یک عفونت دستگاه تنفسی فوقانی است که بینی، گلو، سینوس ها و نای را درگیر می کند. اولین علامت سرماخوردگی اغلب گلودرد است. سایر علائم اولیه ممکن است شامل آبریزش بینی، عطسه و سرفه باشد.

به گزارش مجله «سان»، اگرچه علائم سرماخوردگی و آنفولانزا واضح و برای همه افراد شناخته شده است، اما برخی از این علائم، به خصوص اگر بیشتر از حد معمول طول بکشد، می تواند ناشی از مشکلات جدی تری از جمله برخی سرطان ها باشد. بلافاصله توسط پزشک معاینه شود

* گلودرد

همه ما هر از گاهی دچار گلودرد می شویم. در نتیجه گلودرد، ممکن است دچار خارش گلو، مشکل در بلع و حتی بوی بد دهان شوید. با این حال، درد مداوم در گلو یکی از شایع ترین علائم سرطان گلو است. سایر علائم سرطان گلو شامل سرفه، تغییرات صدا، گوش درد و مشکل در بلع است.

* تورم گردن

تورم یا درد خفیف در گردن معمولاً نشانه ای از مبارزه بدن با عفونتی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا است. اگر این علامت بیش از یک یا دو هفته طول بکشد، ممکن است نشانه بیماری جدی تری مانند لوسمی یا لنفوم باشد. سایر علائم لوسمی عبارتند از تب، لرز، عفونت های مکرر، کبودی آسان و خونریزی مکرر بینی. علائم شایع لنفوم شامل تورم غدد لنفاوی در سراسر بدن، خستگی، تعریق شبانه و خارش پوست است.

*زخم دهان

زخم های دهان بسیار شایع هستند و باید در عرض یک هفته خود به خود برطرف شوند. آنها معمولا در داخل دهان، روی گونه ها، لب ها یا زبان ظاهر می شوند. این زخم ها می توانند در اثر عوامل مختلفی مانند آلرژی غذایی ایجاد شوند. زخم دهان شایع ترین علامت سرطان دهان است، به خصوص اگر از بین نرود. علائم دیگر شامل کاهش وزن، مشکلات گفتاری، درد در دهان و بوی بد دهان است.

* پری گوش

این علامت یک علامت سرماخوردگی معمولی است و معمولا زمانی رخ می دهد که شیپور استاش که گوش میانی را به پشت گلو متصل می کند، ملتهب می شود. علت کمتر شایع انسداد گوش، سرطان نادری به نام کارسینوم نازوفارنکس است. این عارضه نوعی سرطان سر و گردن است که از بینی، قسمت بالایی گلو پشت بینی و نزدیک قاعده جمجمه شروع می شود. فرد مبتلا به این بیماری ممکن است گوش درد، تورم صورت، ترشح چرک و خون از بینی، تورم غدد لنفاوی و خونریزی از بینی را تجربه کند.

*صدای خشن

به گزارش دویچه وله، تغییرات صدا معمولاً نشانه التهاب حنجره است، زمانی که تارهای صوتی در گلو تحریک یا ملتهب می شوند. این وضعیت می تواند صدای شما را خشن کند یا باعث شود که به طور کلی صدای خود را از دست بدهید. اما اگر لحن صدا برای بیش از سه هفته تغییر کند، می تواند نشانه سرطان حنجره باشد.

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما